Seward

3 juli 2011 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

We zijn inmiddels verkast naar Seward en daar blijven we in totaal 5 nachten. Seward ligt ook op het Kenai Peninsula net als Homer, maar dan aan de zuidoostelijke kant. Gisteren hebben we dus van Homer naar Seward gereden. We hadden niet echt gepland om onderweg veel stops te maken en dat was eigenlijk wel fijn, want het heeft bijna de hele weg geregend. Wel hebben we een omweg gemaakt om even naar Kenai te rijden. Een oud plaatsje waar een mooi Grieks-orthodox kerkje staat. We hebben het kerkje in de regen op de foto gezet en nog wat boodschappen gedaan in Soldotna.

Hoe dichter we bij Seward aankwamen hoe beter het weer werd. Uiteindelijk konden we na het inchecken zelfs weer buiten in de zon zitten en 's avonds een potje yatzee spelen aan de picknick tafel. We beseffen best de we eigenlijk ontzettende geluksvogels zijn met dat mooie weer en we krijgen al een kleurtje. Volgens Jef is het net of ik op wintersport ben geweest (lees: rond mijn ogen is het wit van de zonnebril en daarom heen lichtelijk rood) ;-).

Vandaag was het weer ook weer fantastisch, de hele dag in een t-shirt rondgelopen! We hebben een boottocht geboekt zodat we het Kenai Fjords NP vanaf het water kunnen zien en hopelijk nog wat orka's kunnen spotten. Die tocht gaan we dinsdag doen. Morgen is het Independence day en is er het een en ander te doen in Seward zelf. Kraampjes en een parade, ook schijnen er een aantal muurschilderingen te zijn, dus we zullen wel even door het plaatsje zelf lopen. Vanavond is er om 24.00 uur vuurwerk in de haven, dus als de oude lui het halen gaan we nog wel even kijken. Vannacht heel slecht geslapen omdat het zo koud was, zelfs met thermo-ondergoed!

Na het boeken van de boottocht en het bezoeken van het visitor's center zijn we naar Exit Glacier gereden. Het is de enige gletsjer in het Harding Icefield die vanaf de weg te bereiken is. we zijn naar het begin van de gletsjer gelopen en de infoborden gelezen. het is echt bizar om te lezen dat deze gletsjer de afgelopen jaren zich zo teruggetrokken heeft. Je kan er redelijk dichtbij komen, maar je mag niet helemaal tot de rand komen, omdat hij toch redelijk actief is.

Terug op de camping hebben we de rest van de middag heerlijk in de zon zitten lezen en opnieuw yatzee gespeeld. Vanavond gaan we voor het eerst eens proberen om een vuurtje te stoken. We hebben Graham crackers, marsmellows en chocola en daar kan je hele lekkere dingen mee maken!! Hopelijk gaat het vuurtje aan, want ik heb er nu al trek in ;-)